Hall of Game Gaming Arena spektakularni je prostor gdje se susreću poznati svjetski i najbolji gameri iz Hrvatske kako bi pokazali svoje vještine, natjecali se i podijelili svoju strast prema gamingu. Tako ovaj futuristički prostor postaje epicentar i za e-sports događanja, privlačeći jednaku pažnju gledatelja i zaljubljenika u video igre
Hall of Game Gaming Arena domaćin je nekih od najtalentiranijih igrača u svijetu, a njihove vještine, strategije i reakcije postavljaju nove standarde u gaming industriji. Svaki igrač je priča za sebe, donoseći svoj jedinstveni pristup igrama i ostavljajući neizbrisiv trag u svijetu gaminga. Ovaj prostor je platforma na kojoj se talent iskazuje, a vrhunski igrači postaju legende. A kako bi svojim gamerima ali i svim posjetiteljima pružili vrhunsko korisničko iskustvo, Hall of Games je u Telemachu pronašao stalnog i pouzdanog partnera, koji svojom 10 Giga optičkom mrežom, najbržom mrežom na tržištu, osigurava potpun doživljaj igranja i streaminga.
Razgovarali smo s Hall of Game osnivačem, Markom Matijevićem, strastvenim zaljubljenikom u gaming i igračem, koji nam je pružio uvid u trenutni svijet gaminga ali i dao uvid u ono što nas čeka u budućnosti.
Koje igre smatrate najizazovnijima za igranje?
Sve kompetitivne igre imaju eksponencijalnu krivulju zahtjevnosti, relativno je jednostavno početi igrati ali je jako teško biti vrhunski igrač. Na primjer, rekao bih da je s tehničke strane igra Fortnite jako zahtjevna. Tu bih svakako istaknuo da u ovoj igri, pojedinac može napraviti najveću razliku dok u igrama poput Counter-Strike ili League of Legends prevladava timska igra i taktika.
Jeste li vi gamer? Koji su vaši najupečatljiviji trenutci u vašoj gamerskoj karijeri do sada?
Gamer sam od kada znam za sebe. Naravno, s godinama se prioriteti promjene pa danas nemam više previše slobodnog vremena za igranje ali tu i tamo se ipak pronađe prilika. Ne mogu se pohvaliti velikim slavnim trenucima u "e-sport" karijeri ali mogu s puno zanimljivih polu-amaterskih momenata. Definitivno neki od meni najdražih potiču iz mlađih "bezbrižnijih" dana u igrama kao što su SWAT 4 i DOTA kao preteča današnjeg LoL-a.
Koje ste najnovije trendove primijetili u gaming industriji i kako to utječe na pristup HOG-a igrama?
Nešto što nas dosta iznenađuje je popularnost koju dobivaju takozvane "party igre". Uglavnom tu je riječ o naslovima kao što su Among Us, Fall Guys, Party Animals i slični nazivi. Iako su to igre koje nisu toliko kompetitivne kao neki ozbiljniji naslovi, oni su tu upravo iz glavnog razloga gaminga a to je zabava. Dodatno, ove igre dobiju veliku popularnost u vrlo kratkom vremenu zahvaljujući TikToku i influencerima. Njihova viralnost je nevjerojatna - brojke igrača za koje je nekad trebao ogroman angažman i marketinški tim, ove igre dostignu samo s jednim viralnim videom.
Kako vidite budućnost gaminga i koje promjene očekujete u gaming industriji?
Igre već duže vrijeme zahtijevaju konstantno osvježavanje sadržaja, taj ciklus postaje sve kraći i ne čudi činjenica da se proizvođači okreću zajednici koja sudjeluje u stvaranju spomenutog sadržaja. Isto tako, gaming se sve više povezuje s ostalim zabavnim industrijama kao što su film, glazba i moda. Opet tu prednjači Fortnite koji ostvaruje razne suradnje s brendovima kao što su Spider-Man, Balenciaga, Hugo Boss, Bruno Mars, Lebron James i mnogim drugima.
Mislim da ćemo vidjeti sve veće spajanje zabavnih industrija gdje primjerice filmskoj industriji nedostaje interaktivnosti iz gaminga dok gamingu, unatoč ogromnim brojkama gamera, nedostaju ozbiljnije i zrelije dobne skupine. Jako dobar primjer onoga što nas čeka u budućnosti je Netflix koji je nedavno ostvario proboj na gaming tržište.
Koliko natjecatelja sudjeluje u prosječnom natjecanju u Hall of Game Gaming Areni?
Fizički maksimum natjecatelja u PC dijelu nam je trenutno 50 osoba zbog ograničenog broja računala dok je broj online igrača znao biti istovremeno i preko 700. Pokušavamo uvijek donekle ograničiti broj istovremenih online natjecatelja jer s trenutnim kapacitetima s kojima raspolažemo postaje vrlo izazovno administrirati veliki broj igrača. Pokušavamo pronaći optimalnu gornju granicu broja sudionika na eventima jer nakon određenog trenutka, troškovi održavanja istih počinju rasti eksponencijalno. U planu svakako imamo viziju i nečega puno većeg te postepeno gradimo put prema tome.
Koji je najveći broj gledatelja zabilježen na nekom od događanja u areni?
To bi definitivno bio naš Fortnite turnir koji je kroz nekoliko platformi dostigao brojku od 3000 istovremenih gledatelja iz naše regije isključivo na našim kanalima dok su brojke pratitelja na raznim drugim kanalima i višestruko veće.
Koje su najčešće igre koje se igraju u areni, i kako se mijenjaju preferencije tijekom vremena?
Fortnite, Counter-Strike, te Valorant i League of Legends su trenutno najpopularniji naslovi. Popularnost igara dosta ovisi o takozvanim "sezonama" jer današnji najpopularniji naslovi dobivaju ogromne promjene svakih nekoliko mjeseci te tako zapravo ostaju uvijek aktualni i nikada ne zastare.
Jesu li se ikada dogodile neočekivane situacije ili zanimljivi trenuci tijekom natjecanja u Hall of Game Gaming Areni?
Naravno, bilo je tu svakakvih situacija, od vrlo ugodnih do onih manje. Kao i svako natjecanje, i ovo uvijek izvlači maksimum iz igrača pa je jasno da dolazi i do frustracija. U produkcijskoj sobi već imamo zavidnu količinu razbijenih miševa, tipkovnica i joysticka. Ono što uvijek pozdravljamo i na što se rado sjećaju su fair-play trenuci naših natjecatelja kojih ima zaista puno.
Koje posebne događaje ili tematske turnire organizira arena kako bi dodatno obogatila iskustvo igrača i gledatelja?
Zaista se trudimo neprestano osluškivati trendove u gaming industriji te ih pratiti pri izradi sadržaja. U našoj industriji je nemoguće graditi godišnje planove kad se, kao što sam ranije spomenuo, trendovi u gamingu mijenjaju preko noći. Ono što uvijek možemo garantirati su prijenosi najvećih gaming turnira uživo s našeg velikog zaslona, nakon kojim odmah možete i sami "uskočiti" u igru.
Koje su najupečatljivije reakcije igrača ili publike tijekom događanja u areni?
Definitivno bih istaknuo situaciju gdje sam načuo komentar između dva prijatelja kako im je ovo najbolji dan u životu. Razlog tome je bio da je jedan od sugovornika u sklopu samo jednog turnira uspio uživo upoznati sve regionalne influencere koje prati i uživati u igri koju obožava. Živimo za takve trenutke gdje radimo nešto potpuno drugačije na našem tržištu jer to su posebni događaji, oni koji imaju "dušu". Mnogi misle da je potrebno svega osigurati dva do tri influencera i da će to samo po sebi napuniti prostor. Istina, prostor je moguće popuniti s influencerima i privući veliku publiku ali ona neće samim time pamtiti taj događaj po nečemu posebnom.
Kako se arena prilagodila tehnološkim inovacijama kako bi poboljšala iskustvo igrača i gledatelja?
Ovo je dosta skupo pitanje :). Najveći problem u našem poslovanju su brzina napredovanje tehnologije i hardvera. Realnost je da kroz 3 godine, skoro cjelokupna investicija postaje manje-više bezvrijedna jer tehnologija napreduje vrlo rapidno, a igrači žele najbolje gaming iskustvo. Sreća je da se u post-Covidu, trošak hardvera dosta smanjio, a zadnje generacije opreme nisu imale značajniji napredak. Očekujemo da će se situacija promijeniti početkom nove godine sa sljedećom generacijom hardvera.
Ono gdje vidimo ogromne prilike su u industriji virtualne (VR) i proširene (AR) realnosti. Bilježimo iznimno veliki broj upita u prvim danima izdavanja svih VR/AR uređaja koje si ne mogu svi priuštiti a rado bi htjeli isprobati. U procesu smo stvaranja raznih suradnji na tom području kako bi uvijek bili među prvima koji će gamerima pružiti ekskluzivno iskustvo gaminga. Upravo iz tog razloga nam je važno što je Telemach sa svojom 10 Giga optičkom mrežom, najbržom mrežom na tržištu naš stalni partner i pružatelj usluga za sve naše gamere. Zahvaljujući vrhunskim brzinama te niskom latencijom do 1ms, ova napredna mreža pruža vrhunsko gaming i streaming iskustvo te podržava virtualnu realnost (VR) i proširenu realnost (AR), i to u rezolucijama od čak 4 K i 8 K. Time gameri imaju potpun doživljaj igranja, što je njima izuzetno važno.